Teslimat ve İade

Kargo İşlemleri

Siparişiniz kargoya teslim edildiğinde "Siparişiniz Kargoya Verildi" bilgilendirme maili ve bilgi SMS' i alırsınız. Ayrıca sitemizde sağ üstte bulunan "Hesabım" sayfasında "Siparişlerim" kımında sipariş ve kargo durumunuzu sorgulayabilirsiniz. 

Siparişim ne zaman gelir? 

Siparişler, yoğunluğa bağlı olarak kargoya teslim edilmektedir. Sipariş dağıtıma çıktığında kargo firması ve FirsStep tarafından SMS ile tarafınıza bilgi aktarılır.

Siparişim hangi kargo ile gönderilecek?

Kargo gönderilerimizi Yurtiçi kargo, Sürat kargo veya Aras kargo ile yapmaktayız.

Siparişim ben adreste yokken gelmiş ne yapabilirim?

Kargo firması adresinizde bulunamamanız durumunda paketinizi şubenizden alabileceğinizi bildiren bir not bırakır. 3 gün içerisinde paketinizi belirtilen şubeden almazsanız siparişiniz FirstStep’e iade edilir. .

Yurt dışına teslimatınız var mı?

Şu anda yalnızca Türkiye sınırları içerisinde teslimatımız var. 

İade süresi ne kadar?

• İnternetten alınan ürünün iade süresi 15 gündür.

İade sürem doldu, nasıl işlem yapabilirim?

• Değişim süresi içinde belirtilen süreçte ürünü istediğiniz zaman değiştirebilir ya da yerine ürün bedeli kadar FirstStep alışveriş çeki alabilirsiniz.

Kusurlu üründe nasıl bir yol izlenmelidir?

• Kusurlu Ürün: Ürünün kullanım amacına ve ürün bilgilerinde belirtilen ana işlevlerini yerine getirmesini engelleyen üretim ve ürün nedenli durumlardır.

• Kusurlu satılan ürünlerde gönderi bedeli firmamıza ait olup, üyelik üzerinden form doldurarak tarafımıza gönderimini sağlayabilirsiniz.

• Ürünün kusurlu olduğu kararı yetkili ekibimiz tarafından verilmektedir. Bu süreden sonra karşılaşılan kusurlar garanti kapsamında değerlendirilecektir. 

Siparişimi kargoya verilmeden nasıl iptal edebilirim?

• Siparişinizi kargoya verilmeden iptal etmek isterseniz üyeliğiniz üzerinden “Siparişlerim” bölümünden “Sipariş detayı “ kısmından iptal edebilirsiniz.

• Sipariş iptal işlemi “Sipariş Alındı” konumunda olan siparişler için geçerli olup siparişiniz “Hazırlanıyor” konumunda ise iptal edilememektedir.

• Kargo tarafınıza ulaştıktan sonra üyelikten iade formunu doldurarak iade için gönderimini sağlayabilirsiniz.

Değişim / iade için ürünü nasıl gönderebilirim?

• Hızlı iade sistemi ile 5 adımda ürün iadesi yapabilirsiniz. 

• Üyelik girişinden sonra “Siparişlerim” sayfasını açın.

• Değişim / iade talebinde bulunmak istediğiniz siparişte yer alan “İşlemlerim” seçeneğini tıklayın.

• Değişim / İade etmek istediğiniz ürünleri işaretleyin ve formu doldurun.

• Değişim / iade edilecek ürünü taşı esnasında zarar görmeyecek şekilde paketleyerek adresinize gelen  kargo kuryesine teslim edin. • Değişim / iade işlemlerinizi ilgili siparişiniz içinde yer alan “İadem nerede” seçeneği ile kolayca takip edin.

Ürün iadesinde yapılması ve dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

• Satın aldığınız ürünün iadesi sistemsel olarak kampanya veya promosyon hesaplaması ile tamamlanır.

• Hediye çeki olarak kazanılan ürün ya da ürünlerin iadesinde, hediye çeki iptal olur. Eğer çek iade işleminden önce kullanılmış ise oluşan fark iade bedelinden düşer.

• Kullanılmış ürünlerde yaşanabilecek teknik sorunlar Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın belirlediği kapsamlara göre değerlendirilir. 

Kurumsal fatura seçeneğiyle verilen siparişlerde iade nasıl yapılır?

• Ürünün faturası şirket adına kesilmiş ise iade işlemi için kurumun düzenlemiş olduğu 'iade faturası' ve 'iade irsaliyesi' (ya da irsaliyeli fatura) gönderilmesi zorunludur. Aksi durumda, faturası kurumlar adına düzenlenen siparişlerin iadeleri yapılamamaktadır.

Hangi ürünler iade kapsamı dışındadır?

• İç çamaşırları/çorap ve yıkanmış tekstil ürünleri. 

• Teşhir reyonunda indirimli olarak satılan ve kusuru önceden belirtilen ürünler.

• Kullanılmış ürünler (satılabilirlik özelliğinin yitirilmesinden dolayı iade ve değişim süresine uygun olsa dahi iade ya da değişimi söz konusu olmamaktadır)

• Ambalajı bozulmuş ürünler: Değiştirilmek istenen ürün, satın alındığı andaki gibi kusursuz, eksiksiz ve orijinal kutusunda olmalıdır. Kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilemeyen ürünlerin iadesi ya da değişimi mümkün değildir.

İadeler için geri ödeme süresi ne kadardır?

• İadenin hesaba yansıma süresi max. 5 iş günüdür.

• Bankanızdan kaynaklı sebeplerle iadenizin kredi kartınıza yansıması bir kaç gün sürebilir. İadenizin makul süre içerisinde gerçekleşmediğini düşünüyorsanız lütfen durumu “bize ulaşın” sayfamızdan ya da (212) 619 34 96 numaralı telefonumuzdan bize iletiniz.

• Bankaların çalışma prensibi gereğince taksitli olarak satın almış olduğunuz ürünlerin geri ödemeleri de ekstrenize aynı taksit planı doğrultusunda yansıyacaktır.

İade adresi nedir?

• İade adresi:  Talep açıldığında İade işlemini kargo firmalarının yanında paylaştığımız; Yurtiçi kargo 878280742, Sürat kargo 1363872031 ve Aras kargo 2101454551629 iade kodlarından birini vererek iade işlemini oluşturabilirsiniz. Bu kod kullanılarak adrese gönderim yapılabilir.

İadem farklı banka hesabına veya kredi kartına yapılabilir mi?

• İadeler bankaların online ödeme sistemleri üzerinden yapılmaktadır. Banka kısıtlamaları gereği, iade sadece ödeme için kullanılan karta, hesaba ve ödeme tipine uygun olarak yapılmaktadır.

Ürünün ambalajı zarar gördü ise yine de iade edebilir miyim?

• İade edilen ürünün ambalajı kullanıcı tarafından hasarlanmış ve bu nedenle ürünün tam fiyatından tekrar satılabilme özelliği yitirilmiş ise, iade işlemi sırasında %20’lik bedel kesintisi uygulanır ve iade buna göre eksik bedelle yapılır.

• Firststep, ambalaj hasarının miktarına göre ürünü iade almama hakkına sahiptir.

Ürün kargodan hasarlı çıktı, bu durumda ne yapmalıyım?

• Size teslim edilen paketin içinden ürünün hasarlı, ezik ya da ıslak çıkması durumunda: Durumu teslimat sırasında fark ediyorsanız paketi teslim almayınız.

• Durumu teslimattan sonra fark ettiyseniz: Ürünün ve kutunun fotoğraflarını çekmeniz gereklidir.

• Hasarlı olan ürünleri değişim / iade için üyelik üzerinden değişim / iade formunu doldurarak tarafımıza gönderebilirsiniz.

• Söz konusu işlemleri yaptıktan sonra ürünler tarafınıza sağlam olarak yeniden gönderilecek ya da ürün bedeli iade edilecektir.

Ürün iadesinde kargo ücreti kim tarafından karşılanır?

• İade prosedürüne uygun sürelerde yapılan tüm iade işlemlerinde ürünleri Sürat ile karşı ödemeli olarak gönderebilirsiniz.

•  Kargo dışındaki firmalarla yapacağınız gönderilerde kargo bedeli sizin tarafınızdan karşılanmış olmalıdır, aksi halde karşı ödemeli gönderi teslim alınmaz.

 

 

 

cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Alışveriş deneyiminizi iyileştirmek için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanıyoruz. Detaylı bilgiye Gizlilik ve Çerez Politikası sayfamızdan erişebilirsiniz.